2010年8月21日 星期六

魔王的新手教學5

魔王的新手教學

作者:不詳

譯者:貓神官田中方樹





41. Any and all magic and/or technology that can miraculously resurrect a secondary character who has given up his/her life through self sacrifice will be outlawed and destroyed.

任何能夠讓已經自我犧牲的次要角色奇蹟復活的魔法或科技, 將會被宣佈為非法並加以毀滅.

42. I will not fly into a rage and kill a messenger who brings me bad news just to illustrate how evil I really am. Good messengers are hard to come by.

我不會突然暴怒然後殺死帶來壞消息的信差以彰顯我的邪惡, 你知道好的信差是不容易遇到的.

43. I will see to it that plucky young lads/lasses in strange clothes and with the accent of an outlander shall REGULARLY climb some monument in the main sqaure of my capital and denounce me, claim to know the secret of my power, rally the masses to rebellion, etc. That way, the citizens will be jaded in case the real thing ever comes along.

我會計劃 "定期" 讓有勇氣的少年/少女穿著奇異的服飾, 帶著外地的腔調, 爬上廣場上的紀念碑公然抨擊我, 宣稱知道我力量的秘密, 同時號召組織反抗軍等等.這樣一來,當真正的勇者到來的時候, 市民早就厭煩了.

44. I won`t require high-ranking female members of my organization to wear a stainless-steel bustier. Morale is better with a more casual dress-code. Similarly,outfits made entirely from black leather will be reserved for formal occasions.

我不會規定恐怖軍團中的高階女性穿著無暇的鋼制胸罩, 比較寬鬆的服裝規定會有比較高昂的士氣. 同樣的, 全套黑色皮製服飾只有在正式典禮時才需要穿著.

45. I will not employ devious schemes that involve the hero`s party getting into my inner sanctum before the trap is sprung.

我不會採用在陷阱發動前, 將英雄隊伍誘入我最高指揮中心的邪惡計劃.

46. I will not turn into a snake. It never helps.

我不會變成一條蛇, 這一招總是沒用.

47. I will not grow a goatee. In the old days they made you look diabolic. Now they just make you look like a disaffected member of Generation X.

我不會蓄山羊鬍, 過去這讓你看起來很邪惡, 但是現在這讓你看起來像是X世代的不滿份子.

48. I will not imprison members of the same party in the same cell block, let alone the same cell. If they are important prisoners, I will keep the only key to the cell door on my person instead of handing out copies to every bottom-rung guard in the prison.

我不會將同一隊伍的人都關在一起, 而是各自囚禁. 如果他們是非常重要的囚犯,我會將唯一的牢房鑰匙帶在身上, 而不是發給每一個地牢守衛一把.

49. If my trusted lieutenant tells me my Legions of Terror are losing a battle, I will believe him. After all, he`s my trusted lieutenant.

如果我最忠心的副官報告我們的恐怖軍團正在輸掉一場戰爭, 我會相信他. 畢竟,他是我最忠心的副官.

50. If an enemy I have just killed has a younger sibling or offspring anywhere, I will find them and have them killed immediately, instead of waiting for them to grow up harboring feelings of vengeance towards me in my old age.

如果我擊殺的敵人有年幼的兄弟或是子孫在外, 我會立刻找出來而且殺了他們.而不會等到他們懷著仇恨長大, 在我年老時來找我.

回魔王新手教學專區

沒有留言:

張貼留言

您好.本資料庫並非第一手資料.如果你有對文章作者的詢問,意見與需求,請自行找尋文章作者並提供意見,謝謝.